Hallo allemaal, daar zijn we weer voor onze 3e update, de tijd vliegt om en er is al een maand voorbij van de 6.

#23 Bariloche 28-02
Om 11 uur stonden we met ons rugzakje en boterhammetjes gesmeerd klaar voor onze eerste schooldag..... spannend!  Het was vandaag maar 2 uurtjes en we kregen les van Veronique, de eigenaresse zelf van Spaanse school La Montana. Een leuke manier van lesgeven en we zijn blij dat we in Nederland van tevoren een cursus hebben gedaan, dit maakt het toch wat makkelijker. In de middag hebben we nog een activiteit gedaan met wat andere studenten, namelijk het spel Dixit gespeeld, in het Spaans natuurlijk. De komende week verblijven we in een ander hostel dan gisteren, in Periko's hostel. Het ligt dicht bij de school, is netjes, schoon  en gezellig.

• 023011
  • 023021
  • 023031

#24 Bariloche 01-03
Vanmorgen begonnen met een rondje hardlopen. Stukje langs het meer en daarna via een zandweggetje omhoog terug naar hostel. Om 11 uur hadden we weer Spaanse les. Twee uurtjes in de morgen en 2 uurtjes in de middag. In de avond konden we een Tango les volgen vanuit onze school. Dit was wel leuk, maar hier ligt William zijn talent duidelijk niet. Janine werd wat vaker uitgenodigd voor een dansje door een Argentijnse chico! Er is dus nog veel werk aan de winkel voor een misschien, ooit, eventuele openingsdans in de toekomst.

• 024011

#25 Bariloche 02-03
Dag 3 van de Spaanse les en het gaat wel goed, bij William iets sneller dan bij Janine. Tussen de middag hadden we een lunch met andere klasgenoten. Iedereen mocht wat mee brengen en gezamelijk alles op smikkelen. De lessen deze week waren eigenlijk groepslessen tot 6 personen, maar omdat er niemand van ons niveau was hebben we dus privéles met ons 2, perfect om te leren. 's Avonds een biertje gedronken met de andere die les hadden in een cafe.

• 025011

#26 Bariloche 03-03
Weekend, zo voelde het vandaag een beetje na de lessen deze week, ook al hebben we een half jaar lang elke dag weekend. Dus lekker eropuit gegaan. We hadden een excursie geboekt om te gaan wild water raften. Met 3 andere stellen en een instructeur zaten we in de raft. De rest was Spaanstalig dus konden we onze lessen in de praktijk brengen. Het was een klasse 3 / 4 rivier genaamd Rio Manso, maar de stroming was niet echt hard aan het einde van de zomer. Beetje jammer, maar het was wel leuk in de boot en af en toe eruit springen om een stukje te drijven in het water en alles onder het genot van een zonnetje. Na afloop een BBQ gehad, lekker een halve koe naar binnen gewerkt.

• 026011
  • 026021
  • 026031

#27 Bariloche 04-03
Hiken stond vandaag weer op het programma. In de ochtend met de bus naar Cerro Cathedral gegaan om vanuit daar de wandeling te starten. Het was iets frisser vandaag door wat regen in de morgen, maar perfect om te lopen. We hebben de route naar Refugio Frey gelopen en bovenop nog een stukje geklommen voor een beter uitzicht over een vallei en een meertje. Een makkelijkere wandeling vandaag en het uitzicht was wel mooi, maar niet zo overdonderend als in Torres del Paine. We hebben bijna 25 km gelopen en vanuit het start punt naar Bariloche gelift. Een Argentijns stel nam ons mee en dat was ideaal om het Spaans weer te verbeteren.

• 027011
  • 027021
  • 027031

#28 Bariloche 05-03
In de ochtend Spaanse les van Sasha, onze lerares. Deze week weer het geluk dat we weer alleen les krijgen ipv groepsles met bijvoorbeeld 6 studenten. De les is van 9 tot 1 en daarna kunnen we nog wat ondernemen in de namiddag. Vandaag hebben we gekozen om een hike te doen naar Llao Llao, een uitkijkpunt over de meren en bergen rondom Bariloche. Deze wandeling was makkelijk en het uitzicht was schitternd over alle meren in de omgeving. Deze omgeving wordt niet voor niets het Lake District genoemd en is daarom erg toeristisch.

• 028001
  • 028011
  • 028021
  • 028031
  • 028041

#29 Bariloche 06-03
Ook vandaag gingen we weer geheel vrijwillig de schoolbanken in om wat Spaanse kennis op te doen. Na de middag hebben we de bus genomen naar Lago Gutierrez om een uurtje te gaan kajakken. Dit viel een beetje tegen want we mochten maar binnen een klein gebied blijven. Tijdens het uurtje kajakken zijn we 2 keer op en neer geweest, alhoewel het meer William de motor was en Janine de zonnekoningin. Toch genoten in het zonnetje op het water en na afloop nog een wandeling gemaakt naar een watervalletje en een uitzichtpunt. Weer een lange dag en na het eten moesten we ons nog een keer oppakken voor het huiswerk!

• 029011
  • 029021
  • 029031
  • 029041
  • 029051

#30 Bariloche 07-03
Hola! Daar zijn we weer. Vandaag wilden we eens een rustiger dagje dan de afgelopen dagen. Na de les hebben we wat gegeten en spaans geoefend en met de bus naar Campanario geweest. Deze keer maar 1 km omhoog lopen en 1 km terug rennen. Bij het uitzichtpunt, wat overigens de mooiste was voor ons in Bariloche, hebben we huiswerk gemaakt. Bij het uitzichtpunt kon je alle meren en bergen rondom Bariloche zien in een 360 graden panorama! Terug met de bus ging niet zo makkelijk dan we dachten, 2 bussen zaten vol en namen geen passagiers meer mee. Dus zijn we maar terug gaan liften en dat ging prima. 's Avonds gekookt en daarna weer de oogjes dicht in het huiselijke hostel waar we ons goed thuis voelen.

• 030011
  • 030021
  • 030031
  • 030041

#31 Bariloche 08-03
Samen naar de les gegaan, maar Janine was vandaag ziek, buikloop en overgeven. De les nog wel afgemaakt, maar daarna is ze meteen naar bed gegaan. William heeft vandaag een MTB gehuurd om even wat stoom af te blazen na de vele lesuren deze week. Een leuke ronde gefietst genaamd Circuito Chico. Het weer was goed vandaag op wat wind na. De route zelf was 20 km, maar met heen, terug en een extra lus kwam het uit op 72 km met bijna 1500 hoogtemeters. De fiets, een veel te zware GT 27,5" fietste ok, maar het is niet te vergelijken met mijn eigen. Het was heerlijk om weer even op de fiets te zitten en dat met zo'n uitzichten...... heerlijk. Bij terugkomst sliep Janine nog en ze was flink ziek.

• 031011
  • 031021
  • 031031

#32 Bariloche 09-03
Hola! Hoy nosotros escribimos en Español. Nosotros hablamos y escribimos un poco Español. La escuala es muy bueno y nosotros escuchamos mucho. A la tarde nosotros vamos a un mercado y un cerverceria con los otros estudiantes. Muchas gracias Sasha para enseñar nosotros.

Janine is nog steeds ziekjes en morgen gaan we waarschijnlijk reizen richting Chili ............ Tot de volgende update!