Donderdag 22 maart 2012, de wekker gaat om 3:45, tijd om op te staan en te beginnen aan het grote Cape Epic avontuur. De dag ervoor hadden we de auto al geladen en we vertrokken om 5 uur richting Schiphol. Eenmaal op Schiphol aangekomen hebben we onze koffer ingecheckt, alles paste gelukkig net in 2 koffers van 23 kg! Tijdens het inchecken zagen we ook al de eerste Nederlandse renners waaronder Bart Brentjens met zijn team. Daarna even wachten en dan kon de vliegreis van 11 uur beginnen. De reis viel ons niet tegen en met wat films kijken, lezen en af en toe een stukje lopen vlogen de uren en kilometers letterlijk voorbij.

Om 23 uur zijn we geland en de taxi stond al klaar. Precies om middernacht waren we dan ook in het hotel en konden we de oogjes sluiten. Op vrijdagmorgen zijn we gelijk beginnen met de fietsen op te bouwen en het was een zorg minder toen we een uurtje later een ritje konden maken. Verder hebben we de dag vol gemaakt met wat fietsen en rondkijken bij V&A Waterfront waar het inschrijven van de Cape Epic gebeurd. Het leeft hier enorm en het is echt mooi om te zien hoe zo'n grote stad er aandacht aan geeft. De omgeving is hier verder prachtig en het weertje perfect, een graadje of 25 minimaal. Na nog een frisse duik te hebben genomen zijn naar de stad gegaan voor wat te gaan eten. Om 9 uur kwamen we erachter dat we de Around The World Party hadden gemist. We dachten allebei dat dit zaterdag zou zijn, dus gewoon niet goed opgelet door ons. Balen maar ja, niets meer aan te doen. We hebben daarna alles nog een keer door genomen om geen fouten meer te maken.

Zaterdag, vandaag, stond in het teken van het inschrijven. Op tijd naar Waterfront om daar onze tas, nummers en alle andere spullen op te halen. Houdt nummer #440-1 en #440-2 in de gaten! Natuurlijk geregeld een praatje maken met de vele deelnemers en iedereen heeft het maar over een ding, de Cape Epic! Natuurlijk hebben we ook nog even kort een ritje gemaakt richting de tafelberg (niet naar boven) en de rest van de dag rustig aan! Tassen pakken en de overige bagage die we na de wedstrijd terug krijgen afleveren bij de organisatie. Op dit moment komen we net uit het zwembad. Heerlijk vakantie gevoel, liggend aan het water met een adembenemend uitzicht naar de Tafelberg. Nu nog even alles klaar maken voor morgen, want om half 7 staat de taxi voor gereden om ons naar de start in Meerendaal te rijden. Morgen staat de eerste etappe voor de deur een proloog over 27 km en 900 hm. Wij starten om 8:55 uur, dit is zowel Nederlandse als Zuid Afrikaanse tijd. We hebben er ontzettend veel zin in zijn benieuwd hoe het morgen zal gaan. Het zal wennen worden aan de temperatuur en goed blijven eten en drinken is enorm van belang. We zijn en voelen ons allebei 100% fit en de beentjes zijn geschoren, jaja ook bij Anton! Vanaf morgen verblijven we ook in het camp van de organisatie en slapen we in tentjes. Tot morgen allemaal en dan laten we weten hoe onze eerste dag is verlopen!